Friday, 31 December 2010

Happy New Year!

 May the dawning of this New Year, 
fill your heart with new hopes, 
open up new horizons 
and bring for you promises of brighter tomorrows.
 May you have a great New Year.


In architectural terms new year's eve maybe means....a candy house!!!

Thursday, 30 December 2010

Λένε για μένα.



Ήταν στις αρχές του φετινού καλοκαιριού όταν είχα τη μεγάλη χαρά να πάρω για πρώτη φορά μέρος σε μια έκθεση φωτογραφίας με τριπλή συμμετοχή.
Φυσικά η ευκαιρία αυτή μου δόθηκε μέσω των μαθημάτων φωτογραφίας που παρακολουθώ στις Σέρρες (να κι ένα καλό στην πόλη που με φιλοξενεί) με καθηγήτρια τη φωτογράφο Χριστίνα Παπαφράγκου και με συμμαθητές τους καλύτερους φίλους και φωτογράφους που θα μπορούσα να συναντήσω!




Έτσι με τη λήξη των μαθημάτων ήρθε και η στιγμή της έκθεσης όπου αναπάντεχα και μέσα στο κλίμα μιας γενικής χαράς και ικανοποίησης βρέθηκα ως η πρώτη προτεινόμενη από τους συμμαθητές μου για να μιλήσω στην πιο δημοφιλή free press της πόλης [SER-FREE].
Ευτυχώς η Χρύσα Ιακώβου που μου πήρε τη συνέντευξη είναι ένα πολύ ευγενικό και χαρισματικό κορίτσι οπότε η αμηχανία εξαφανίστηκε γρήγορα.
Κι έτσι, τόσους μήνες μετά,το αφιέρωμα κυκλοφόρησε...σκόρπιες σκέψεις μου συνοδεύουν τη φωτογραφία μου (πόσο κουρασμένη σε περίοδο εξεταστικής)!
Όπως και να χει είναι η πρώτη μου εμφάνιση στον...τύπο...:-)
Κάτι πρωτόγνωρο μα και όμορφο για εμένα.

Mπορείτε να διαβάσετε όλο το τεύχος εδω (στη σελ.63 είναι τα παρακάτω)


και οι φωτογραφίες μου...




Τέλος,εφόσον η φωτογραφία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αρχιτεκτονική....έτσι εύκολα μπορεί κανείς να "μεταφράσει" τα λόγια μου....in architectural terms.

Tuesday, 28 December 2010

"Fashion Architect"

reposted with permission by Fashion Architect - original post here





You thought we wouldn't notice?

Mashallah Design Linda Kostowski T-SHIRT ISSUE wolf
THE T-SHIRT ISSUE is a project by Mashallah Design and Linda Kostowski. A series of three digital portraits in the form of clothing. Their about reads:
Three people are portrayed digitally by scanning their bodies. The output of this scan is a 3d file, which resolution is defined by the amount of polygons, similar to pixels in a bitmap graphic. Linked with their biographical memories a digital twin of the body is thus created, which expands and personifies the garment in a formal-poetic way. The 3d data is turned into 2d sewing patterns by the use of the unfolding function which is a common tool in industrial design process to make paper models with, the single fabric pieces and the inner interface which defines the edges are cut out by the help of a laser cutter.
wolf_1
Making a clothes pattern in this way changes the aesthetics of the garment fundamentally , because in contrary to ordinary pattern construction methods unfolding does not matter about orientations like center front or the shape of a armhole, which frees the designers imagination in a way that feels fresh and liberate. As fabric we used sweatshirt jersey as a reference to the common cliche that Berlin is the city which fashionable output lies in making and painting on t-shirts.
s5
This undoubtedly impressive project has been circling both digital and real world since 2008, has been featured in numerous design blogs - including YatzerDezeenbyAMTand their creator's Mashalla Design own - and has beenexhibited in many countries.

So you'd think someone would think twice before they use that quite distinct image of the wolf tee for their advertising campaign, right?

Think again.
PANSIC AD  FAIL Mashallah Design Linda Kostowski T-SHIRT ISSUE
What you see above is a print ad for greek fashion collegePANSIK Scuola di Moda.

I feel very strongly about cases like that. However before I got really mad, I tried to cross off all potential explanations that would justify such a choice. Maybe PANSIK actually paid to use that image? Could be the case, but I personally doubt it. It could be poor judgment and lack of professionalism from the graphic designer's side. The quick and easy solution. However, in this particular case, this explanation still doesn't take away the blame from the client.

You see, I believe it is still wrong for a fashion school to promote themselves by using projects of designers irrelevant to that school, even if the images used were actually paid for. Why not use the creations of your own students? Anyone would think you would be eager to show the work they do as part of your classes. Not to mention, it's free! Using a cool image found online is insulting to all your previous and current students, as it's implying they haven't produced anything worthwhile.

Not to mention it's totally misleading to all potential students, who will probably assume this project was made in that particular school.

I've already sent an email to the original artists, informing them of the existence of this ad. Maybe they can clarify things for us. In the meanwhile, whenever you see a case like that, don't let it go unnoticed. It's unfair for both the artist and the public. And you could find yourselves in the place of both.

(the title of this post is inspired by the same-name blogyouthoughtwewouldntnotice.com where similar cases of get outed royally by anyone who notices them)
UPDATE: The original artists of THE T-SHIRT ISSUE project answered my e-mail, saying they are totally shocked as they didn´t know anything about this.


*special thanks to lopi for her permission to repost this amazing post right from her great blog!

Sunday, 26 December 2010

in the mind of the architect [4]



Ninety percent of the buildings we live in and around aren’t architecture. No, that’s not right—98 percent. Ninety-eight percent are boxes, which tells me that a lot of people are in denial. We live and work in boxes. People don’t even notice that. Most of what’s around us is banal. We live with it. We accept it as inevitable. People say, “This is the world the way it is, and don’t bother me.” Then when somebody does something different, real architecture, the push-back is amazing. People resist it. At first it’s new and scary.


Frank Gehry 

Saturday, 25 December 2010

Extraordinary Christmas tree*

UGO architecture + design: christmas tree lantern

christmas tree lantern, UGO architecture + design, poland
images courtesy of UGO architecture 
+ design

 hugon kowalski of polish design studio, UGO architecture + design has sent us 
images of his latest project, 'the christmas tree lantern'. 

intended as an object that can be easily constructed, the conical object
uses common materials and processes to aid its creation. 


 a natural fabric that easily absorbs water is sewn into a cylinder, 
then soaked and hung by clothes pins from the top at which time 
a hoop of PVC piping is attached to the bottom. 
due to gravity and the below zero temperatures, the material adopts
a form that resembles a tree. the structure then sits over top of a light, 
which illuminates it in the night. to preserve the shape, 
water is occasionally sprayed over the 'tree', creating a thin layer of ice. 

Friday, 24 December 2010

Bonus -lovely- Xmas post :-)


flood of love [sth like that/you know that the greeks have a word for it]


It's Christmas time
and although at first sight there is nothing about architecture in this picture
I think that we should celebrate this Christmas in our own architectural terms...
So as for me architecture means love,and Christmas also mean love
I finally found out that this picture is abso-architectu-lutely connected with architecture :-)
hah ;-)


Have yourselves a merry little Christmas!

Thursday, 23 December 2010

πρωινή χειμωνιάτικη βόλτα στη Διονυσίου Αεροπαγίτου.

Επέστρεψα ,λοιπόν και οφείλω να μοιραστώ πολλούς από τους θησαυρούς που αποκόμισα από το ταξίδι μου στην Αθήνα.

Το προηγούμενο Σάββατο,λοιπόν, κι ενώ χιόνιζε μαζέψαμε όλο μας το θάρρος με τις φίλες μου και ξεκινήσαμε μια τεράστια βόλτα..Ξεκινώντας από τις Στύλες του Ολυμπίου Διός,περπατήσαμε κάτω από το βράχο της Ακρόπολης,συνεχίζοντας στο Θησείο,στο Μοναστηράκι κι έπειτα διασχίζοντας τη γεμάτη κόσμο Ερμού φτάσαμε στο Κολωνάκι.
Ήταν πραγματικά μια από τις ομορφότερες βόλτες που έχω κάνει-πάντα παίζει ρόλο και η παρέα!
'Ετσι , ξεχώρισα κάποια από τα κτήρια που μου τράβηξαν την προσοχή επί της Διονυσίου Αεροπαγίτου και θαρρώ πως πρέπει να τα μοιραστούμε.

κίονες?

χρωματικός συνδυασμός


πρωτοτυπία.

λεπτομέρεια στην ταράτσα.

αρμονια.

εξώστες και παράθυρα.


Αυτό που κάθε φορά παρατηρώ όλο και εντονότερα είναι πως υπάρχει και διατηρείται μια αρμονία ανάμεσα στα κτήρια....είναι λες και "γεννήθηκαν" για να υπάρξουν στο συγκεκριμένο σημείο πλάι σε πολλά παρόμοιά τους.

Χριστουγεννιάτικη Αθήνα...

Tuesday, 21 December 2010

Merry Christmas...in architectural mood* [click here]

extraordinary Christmas....

this humourous christmas card is designed by chicago artist jill dryer


μου φάνηκε τόσο εύστοχη και αστεία σαν ιδέα!!!
πραγματικά νομίζω πως αν θα τους είχε ζητηθεί να φτιάξουν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο κάπως έτσι θα ήταν τα αποτελέσματα!

Καλα Χριστούγεννα να έχουμε :-)

Monday, 20 December 2010

Δε σε χωράει ο τόπος?

Έφυγα ,λοιπόν, για 3,5 μέρες και τελικά έμεινα στην Αθήνα 7 ολόκληρες μέρες.
Λίγο οι απεργίες που δυσκόλευαν τη ζωή μας -τους θαύμασα πραγματικά τους Αθηναίους-
λίγο η τέλεια παρέα,λίγο οι πανέμορφες βόλτες,λίγο τα ασυναγώνιστα φαγητά μιας και μια από τις φίλες μου έχει άριστες γνώσεις μαγειρικής...ε έτσι έκανα προεόρτιες διακοπές.

Διακοπές σε μία πόλη αρκετά μεγάλη, με ποικιλόμορφες τοποθεσίες, πολλά και διάφορα στυλ αρχιτεκτονικής, πολλές εκθέσεις,μουσεία...
μια πόλη τόσο απόμακρη όσο και οικεία...μια πόλη όμορφη αλλά και άσχημη,γκρίζα αλλά και πολύχρωμη...

Είμαι  τυχερή, γιατί οι φίλες μου φροντίζουν πάντα ώστε να εντοπίζω την ομορφιά της Αθήνας παρά τα προβλήματά της.
Έτσι,το Σάββατο το πρωί που χιόνιζε κάναμε μια τεράστια βόλτα..ξεκινώντας από τους Στύλους του Ολυμπιου Διος και διασχίζοντας Θησείο,Μοναστηράκι...φτάσαμε ως το Κολωνάκι αναζητώντας την gallery  Batagianni.
Μπορεί να τη βρήκαμε κλειστή όμως μέσα στην πολυκοσμία της περιοχής βρεθήκαμε σ'ένα στενάκι όπου κουρασμένη έκατσα στα σκαλιά μιας πολυκατοικίας....
εκεί ήταν που σήκωσα το βλέμμα....ένιωσα μικρή..αρκετά μικρή...ήμουν και κουρασμένη που πραγματικά η συγκεκριμένη η εικόνα μου δημιούργησε κάτι πρωτόγνωρο....


η Αθήνα μου χάρισε πολλά σ'αυτό το ταξίδι.....όσα μεταφράζονται
  in architectural terms
θα τα μοιραστούμε προσεχώς...


το τραγούδι που αρμόζει εστάλη από τη marion μέσω του twitter και είναι το εξής:

μα ΠΟΥΘΕΝΑ ομως?!

Wednesday, 8 December 2010

Πριν την αναχώρηση.

Καθώς  ετοιμάζομαι για ένα πανέμορφο χριστουγεννιάτικο ταξίδι στην Αθήνα έκανα μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο και βρήκα αυτήν την περιεκτική και ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα.
Ανάμεσα στις πληροφορίες που εντόπισα,ξεχώρισα αυτήν την παράγραφο και σας την παραθέτω:
"O ρόλος των πολεοδόμων και αρχιτεκτόνων στη διαμόρφωση της σύγχρονης Aθήνας και τον σχεδιασμό των σημαντικών της κτιρίων υπήρξε περιθωριακός. H περιθωριοποίηση αυτή ήταν ένας από τους λόγους της άναρχης δόμησης και της αισθητικής υποβάθμισης του αστικού της τοπίου. Aπό την Aθήνα ωστόσο δεν έλλειψαν ποτέ οι ικανοί πολεοδόμοι και οι προικισμένοι αρχιτέκτονες αλλά οι προϋποθέσεις για τη δημιουργική τους δράση, προϋποθέσεις που υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Oι δυσμενείς συνθήκες δίνουν μεγαλύτερη αξία στον αγώνα των αληθινών δημιουργών για αρχιτεκτονική ποιότητας, στα επιτεύγματα και τις διεθνείς διακρίσεις τους. Ένας από τους στόχους της επιλογής των αθηναϊκών αρχιτεκτονημάτων είναι η τεκμηρίωση του ποιοτικού έργου των σύγχρονων αρχιτεκτόνων, και ιδιαίτερα των γυναικών, το οποίο είναι δυσδιάκριτο στο χαοτικό τοπίο της ελληνικής πρωτεύουσας".
Ρίξτε κι εσείς μια ματιά:


πηγή: http://www.culture2000.tee.gr/

21st century in Athens
Θα τα πούμε σύντομα με περισσότερες πληροφορίες και εικόνες  από την αθηναική αρχιτεκτονική.

Monday, 6 December 2010

First we take..Disney..then we take...PLAYMOBIL!

Αφού παρατηρήσαμε πως συνδυάζεται η αρχιτεκτονική με την Disney δε γίνεται να παραλείψουμε την αντίστοιχη σχέση με έναν άλλον πρωταγωνιστή των παιδικών μας χρόνων...την PLAYMOBIL :-)
.

 Τα Playmobil είναι μια σειρά παιχνιδιών που παράγονται από τις Brandstätter Group  που εδρεύει στο Zirndorf της Γερμανίας.Η παραγωγή τους ξεκίνησε τη δεκαετία του 60' ενώ η παγκόσμια πώλησή τους το 1975.
Ψάχνοντας ορισμένες πληροφορίες για την ιστορία αυτών των παιχνιδιών,διαπίστωσα πως η συσχέτισή τους με την αρχιτεκτονική ήταν ένα φυσικό επακόλουθο,εφόσον ο δημιουργός τους Hans Βeck ασχολούνταν με την κατασκευή ξύλινων επίπλων.
 "Το παιχνίδι, με 7,5 εκατοστά ύψος, θα ταίριαζε στο χέρι ενός παιδιού και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του θα βασίζονται στις ζωγραφιές των παιδιών (μεγάλο κεφάλι, πλατύ χαμόγελο, καθόλου μύτη). "Θα ήθελα να βάλω τις μικρές αυτές φιγούρες στα χέρια τους χωρίς να λέω για το τι ήταν αυτές", είπε ο Beck. "Τα Playmobil τα δέχθηκαν με τον τρόπο που περίμενα... Εφηύραν μικρά σενάρια για αυτά. Δεν θα κουραστούν ποτέ να παίζουν με αυτά.". "[πηγή: Wikipedia]


 Τα Playmobil ήταν μια επιτυχημένη σειρά παιχνιδιών για περισσότερο από 25 χρόνια και έχουν καταστεί σημαντικός ανταγωνιστής των παιχνιδιών Lego. Τα Playmobil είναι συνήθως ρεαλιστικά, και παρουσιάζουν ακριβείς αναπαραστάσεις όπλων, πανοπλιών, κουστουμιών, και εργαλεία από μια άλλη χρονική περίοδο. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η σειρά Playmobil που έχουν θέμα την ζωή στην πόλη, η οποία περιλαμβάνει αυτοκίνητα, γερανούς, τραίνα, πλοία κλπ.

Το System X είναι μια σειρά προϊόντα κατασκευής για τα Playmobil. Περιλαμβάνει τοίχους, στέγες, πατώματα και κομμάτια για σύνδεση. [πηγή: Wikipedia]


Προσωπικά θυμάμαι να παίζω ώρες αμέτρητες με τη μεγάλη συλλογή από Playmobil (ένα από τα θετικά του να έχεις μεγάλα αδέρφια) που είχα,να προσπαθώ να τους φτιάξω μικρά σπιτάκια, να δημιουργώ διάφορους χώρους για συγκεκριμένες χρήσεις κι έπειτα να τους δίνω "ζωή"  με διαλόγους και τραγούδια.Επίσης πρέπει να ήμουν γύρω στα 10 όταν είχα φτιάξει με πρόχειρα υλικά ένα μεγάλο "ξενώνα" (έτσι το έλεγα) για όλα τα ανθρωπάκια μου, ώσπου βλέποντας το η θεία μου με ρώτησε τι θα γίνω όταν μεγαλώσω.......



....πιθανόν να ήταν η πρώτη φορά που η απάντησή μου ήταν "αρχιτέκτονας"
 και έκτοτε δεν έχω αλλάξει γνώμη.....


Sunday, 5 December 2010

Music in...architectural terms. [2]

ANOTHER BRICK IN THE WALL

PINK FLOYD






You, Yes You, Stand Still Laddie!

When we grew up and went to school, there were certain teachers who would hurt the children anyway they could
by pouring their derision upon anything we did
exposing every weakness however carefully hidden by the kids.

But in the town it was well known that when they got home at night
their fat and psychopathic wives
Would thrash them within inches of their lives!

ooooooooooooo, oooooooo, ooooooooooo, ooooooooo, ooooooooo, ooooooooo,oooo.

We don't need no education 
We don’t need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teacher! Leave them kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.

(A bunch of kids singing) We don't need no education
We don’t need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teacher! Leave us kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.

Spoken:
"Wrong, Guess again!
Wrong, Guess again!
If you don't eat yer meat, you can't have any pudding. 
How can you have any pudding if you don't eat yer meat?
You! Yes, you behind the bikesheds, stand still laddie!"

[Sound of many TV's coming on, all on different channels]
"The Bulls are already out there"
Pink: "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrgh!"
"This Roman Meal bakery thought you'd like to know."

I don't need no arms around me
And I dont need no drugs to calm me.
I have seen the writing on the wall.
Don't think I need anything at all.
No! Don't think I'll need anything at all.
All in all it was all just bricks in the wall.
All in all you were all just bricks in the wall.


Saturday, 4 December 2010

Η Zaha Hadid σχεδιάζει για το μέλλον.

Ένα δημόσιο σχολείο μα τι σχολείο!


Χρήστος Δασκαλόπουλος
Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010


"Στην Ελλάδα ακόμα μιλάμε για αλλαγές στην παιδεία για εγχειρίδια και αξιολόγηση καθηγητών...
Την ίδια στιγμή, γεμίζουμε τα πανεπιστήμιά μας με αφίσες και τα σχολεία μας με γκράφιτι ενώ σε κάθε ευκαιρία, καταστρέφουμε την δημόσια περιουσία …χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι δεν τιμωρούμε τους πολιτικούς αλλά τους ίδιους μας τους εαυτούς, αφού τα παιδιά μας  είναι αυτά που σπουδάζουν στα μισογκρεμισμένα σχολεία.


Σε άλλες χώρες έχουν μάθει να εκφράζουν τη οργή τους αλλού και συγκρατούν τις …καταστροφικές τους δραστηριότητες. Ίσως για αυτό μπορούν να προσλαμβάνουν και την διάσημη αρχιτέκτονα Zaha Hadid να τους σχεδιάσει ένα σχολείο!

Οι φωτογραφίες είναι από το κτίριο σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Brixton του Λονδίνου, μία ιστορική αλλά υποβαθμισμένη περιοχή που αναζωογονείται με δεκάδες δράσεις από τον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα.

Όπως όλες οι αναπτυγμένες κοινωνίες, έτσι και αυτή της Βρετανίας, εστίασε στην Παιδεία για να θέσει τις βάσεις αναγέννησης της περιοχής. Η αποδοχή της «πρόκλησης» από την Zaha Hadid, απέφερε στην περιοχή ένα κτίριο διαμάντι το οποίο απευθύνεται τόσο στους μαθητές τους όσο και στους κατοίκους της περιοχής που σε μεγάλο ποσοστό αποτελούνται από μειονότητες.
Δηλαδή φανταστείτε την ελληνική κυβέρνηση να κατασκευάζει ένα τέτοιο σχολείο στην περιοχή του Κεραμικού ή του Μεταξουργείου!

Το φουτουριστικό κτίριο έχει κατασκευαστεί στο κέντρο τους ιστού της πόλης και ενώ διατηρεί αστικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιώντας σκυρόδεμα, καταφέρνει να είναι απόλυτα φωτεινό, χαρούμενο αλλά και ενταγμένο στην περιοχή.

Με τεράστιους κοινόχρηστους χώρους, ταβάνια σε διπλάσιο ύψος από τα συνηθισμένα και εντυπωσιακές γραμμές, καταφέρνει να αποτελεί ένα σημαντικό αρχιτεκτονικό μνημείο και συγχρόνως να «ανυψώνει» και τις διαθέσεις των μαθητών του οι οποίοι βρίσκονται και λειτουργούν καθημερινά μέσα σε ένα  έργο τέχνης.
 Οι 1200 μαθητές, κινούνται και δρουν σε ένα ωφέλιμο χώρο 10.745 τετραγωνικών μέτρων που έχει σχεδιαστεί από την  εταιρεία Zaha Hadid Architects και πιο συγκεκριμένα τους Zaha Hadid και Patrik Schumacher.

Το αποτέλεσμα είναι αρχιτεκτονικά, εκπαιδευτικά αλλά και κοινωνικά, εντυπωσιακό.
Φανταστείτε όμως παράλληλα πόσο σημαντική επίδραση έχει το κτίριο αυτό όταν σε λίγα χρόνια ένα από τα παιδιά που θα φοιτήσουν σε αυτό θα αποφασίσει να γίνει αρχιτέκτονας… Ο μαθητής μπορεί να μην καταλάβει ποτέ γιατί οδηγήθηκε σε αυτή την επιλογή. Η …Zaha Hadid όμως θα ξέρει το γιατί.
Γιατί τέτοια κτίρια αλλάζουν ζωές και διαμορφώνουν χαρακτήρες."






Πληροφορίες για το κτίριο:



EVELYN GRACE ACADEMY




PROGRAM:
Secondary school for 1200 pupils
CLIENT:
School trust ARK Education
Government DCSF
AREA:
10745 m2
CONCEPT:
Zaha Hadid Architects’ first completed project in England, the Evelyn Grace Academy in Brixton, south London for ARK Schools presents itself as an open, transparent and welcoming addition to the community’s local urban regeneration process. ARK Schools was founded in 2004 to work with the Department for Children, Schools and Families (DCSF) and local authorities to create new schools offering exceptional opportunities to local children in inner cities through their academies programme, with the aim of helping to close the achievement gap between children from disadvantaged and more affluent backgrounds. 
Designed for 1200 pupils, the Evelyn Grace Academy maintains the educational principle of smaller ‘schools-within-schools’; with Evelyn and Grace Middle Schools each housing 270 pupils and Evelyn and Grace Upper Schools housing 330 pupils per school. Each of these four smaller schools are contained within highly functional spaces that give a distinct identity both internally and externally. These spaces present generous environments with maximum levels of natural light, ventilation and understated but durable textures. The collective spaces – shared by all schools – are planned to encourage social communication within each school and eliminate problematic zones that require supervision.

Award-winning architect Zaha Hadid 
speaks with Bloomberg's Farah Nayeri about her first project in 
London, the Evelyn Grace Academy in Brixton. 
(Source: Bloomberg)


ARCHITECT:

ZAHA HADID ARCHITECTS

DESIGN: Zaha Hadid with Patrik Schumacher
PROJECT DIRECTOR: Lars Teichmann
PROJECT ARCHITECT: Matthew Hardcastle
PROJECT TEAM: Bidisha Sinha, Henning Hansen, Lisamarie Villegas Ambia,
 Enrico Kleinke, Judith Wahle, Christine Chow, Guy Taylor, Patrick Bedarf, 
Sang Hilliges, Hoda Nobakhti



CONSULTANTS:
PROJECT MANAGER: Capita Symonds
STRUCTURAL ENGINEER: Arup
QUANTITY SURVEYORS: Davis Langdon
LANDSCAPE: Gross Max
ACOUSTIC: Sandy Brown Associates
FIRE ENGINEER: SAFE
see also the official site and the CONSTRUCTION PHOTOGRAPHY of the project : 

moreover in our blog archive  you can find this post about Zaha Hadid:

Friday, 3 December 2010

Διάλεξη στο μάθημα "Αποτύπωση-Παθολογία-Αποκατάσταση κτιρίων"

Τη Δευτέρα που μας πέρασε μου δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία μέσω της σχολής μου.
Πραγματοποιήθηκε ανοιχτή διάλεξη (δυστυχώς με μικρή προσέλευση) στα πλαίσια του μαθήματος 
"ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ - ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ".
Το συγκεκριμένο μάθημα πραγματεύεται τις βασικές έννοιες που αφορούν στη διατήρηση της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς και την κατανόηση του κοινωνικού της ρόλου και σημασίας.Επιπλέον περιλαμβάνει βασικά στοιχεία που αφορούν στη μελέτη αποτύπωσης ενός υφιστάμενου παραδοσιακού κτιρίου, την διάγνωση της παθολογίας του λόγω της φθοράς του στο χρόνο και, τέλος, τη μελέτη αποκατάστασης κι επανάχρησής του. 


Η διάλεξη είχε τον τίτλο:
Μελέτη ανάλυσης-τεκμηρίωσης και πρόταση επανάχρησης Παπάφειου Ορφανοτροφείου "Ο Μελιτεύς".

Ομιλητές ήταν οι αρχιτέκτονες  Άλκηστης Δανιήλ, Βιργινία Πατρίκα και Άγγελος Τασολάμπρος. 
Η συγκεκριμένη μελέτη ήταν το θέμα της μεταπτυχιακής τους εργασίας που μάλιστα βαθμολογήθηκε με το απόλυτο 10.


Αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν ο τρόπος που μας παρουσίασαν τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο ερευνητής που πραγματοποιεί μια μελέτη αυτού του είδους.
Ήταν η πρώτη φορά που άκουγα κάτι τόσο εξειδικευμένο γι αυτόν τον κλάδο της αρχιτεκτονικής και πραγματικά μου κέντρισε το ενδιαφέρον.
Πριν σας μεταφέρω μερικά από τα σημεία που ξεχώρισα αξίζει μια μικρή αναφορά στην ιστορία του κτιρίου.
Το Παπάφειο βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη επί της οδού Παπάφη.
Για τον Ιωάννη Παπάφη μπορείτε να διαβάσετε εδώ , σημαντικό είναι το κομμάτι αυτό απο τη διαθήκη του όπου  αναφέρει την επιθυμία του να δημιουργηθεί το συγκεκριμένο ίδρυμα:


"ΘΕΛΩ ΙΝΑ ΤΟ ΑΣΥΛΟΝ ΔΙΑΤΕΛΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΥΨΗΛΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΘΕΙ ΜΕΛΙΤΕΥΣ ΑΝΕΥ ΕΤΕΡΟΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ, Ή ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΙΝΑ ΕΝ ΑΥΤΩ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΑΡΡΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΑ ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΑ ΕΞ ΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΟΜΩΣ ΤΑ ΕΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΕΓΕΝΝΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΝΤΑ ΕΝ ΠΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΕΠΙΘΥΜΩ ΔΕ ΟΠΩΣ Η ΑΓΩΓΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟΙΑΥΤΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΕΝΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΩΣΙ ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΔΙ ΕΝΤΙΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ".
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΦΗΣ

Το Παπάφειο Ορφανοτροφείο αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων, που άρχισε να διαμορφώνεται στη Θεσσαλονίκη ήδη από την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα. Εδω μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα γενικά χαρακτηριστικά του κτιρίου.

Εφόσον όλες αυτές οι πληροφορίες υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΑΠΑΦΕΙΟΥ δεν κρίνω σκόπιμο να τις αναφέρω.Βεβαίως στη διάλεξη ακούσαμε όλα τα ιστορικά στοιχεία που όπως θα δείτε αποτελούν απαραίτητο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης μελέτης.
Σε βήματα,λοιπόν η ανάλυση της μελέτης αφορά στις εξής επιμέρους αναλυσεις.
  1. Κοινωνικό-οικονομικό και πολιτικό περιεχόμενο του κτιρίου.
  2. Σχέση κτιρίου με την ευρύτερη περιοχή, τόσο διαχρονικά όσο και σύγχρονικά.
  3. Ιστορική ανάλυση.
  4. Αρχιτεκτονική και δομοστατική  ανάλυση (περιγραφή/γεωμετρική αποτύπωση/φωτογραφική τεκμηρίωση)
  5. Κατασκευαστική ανάλυση και παθολογία.
  6. Αποτύπωση φέροντα οργανισμού και παθολογίας,προσδιορισμός μηχανικών και δομοστατικών στοιχείων.
  7. Τυπολογική και μορφολογική ανάλυση,η τυπολογία αφορά στην οργάνωση των χώρων και η μορφολογία στη μορφη.-Αυτό θα λέγαμε πως είναι και το πιο αρχιτεκτονικό σκέλος της μελέτης.
  8. Πρόταση επανάχρησης.
Αξιοσημείωτα στοιχεία που αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων είναι τα εξής:
  • Όλες οι επεμβάσεις που κάνουμε σε ένα κτίριο θα πρέπει να είναι αντιστρέψιμες ώστε να μπορούν να αφαιρεθούν αν προκύψει η αντίστοιχη ανάγκη.
  • Άλλα χαρακτηριστικά παραδείγματα κτιρίων της εποχής όπου εντοπίζονται ομοιότητες είναι:το Διοικητήριο,το Στρατηγείο,το Τελωνείο και το Ρώσικο Νοσοκομείο (σημερινό Λοιμωδών).
  • Εφόσον δε σταμάτησε ποτέ η λειτουργία του θα λέγαμε πως η συντήρησή του είναι σε καλό επίπεδο.
Από τις προτάσεις που μας παρουσίασαν δε θα ήταν σωστό να μεταφέρω κάτι  λεπτομερώς εφόσον αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία των μελετητών.
Ωστόσο θα αναφερθώ σε μια σκέψη που ξεχώρισα καθώς τη βρήκα εξαιρετικά έξυπνη, πρακτική,λειτουργική και αποτελεσματική.
Τα υπνοδωμάτια όπου στεγάζονται τα παιδιά, όπως και οι περισσότεροι χώροι είναι υπερβολικά ψηλοτάβανοι -γύρω στα 5 μέτρα και σκεφτείτε ότι ένα τυπικό ύψος ορόφου είναι περίπου 3 μέτρα-.
Κάτι τέτοιο πιθανόν οφείλεται στην τάση επίδειξης ισχύος που ήθελαν να προβάλλεται μέσω των δημόσιων κτιρίων εκείνη την εποχή.
Ωστόσο,σκεφτείτε πως αν σ'έναν άνθρωπο μετρίου αναστήματος αυτό το ύψος δωματίου φαντάζει μεγάλο ,πως άραγε να φαίνεται σε ένα μικρό παιδάκι που θα φιλοξενηθεί εκεί?
Έτσι είχαν την εξής ιδέα,να δημιουργηθεί πατάρι στο κάθε δωμάτιο έτσι ώστε όχι μόνο να μειωθεί η εντύπωση που προκαλεί το ύψος,αλλά κυρίως να εξασφαλίσουν περισσότερο χώρο, ιδιωτικότητα και γιατί όχι καλύτερο design.Εξάλλου όπως σημειώθηκε είναι μια ελαφριά κατασκευή που δεν προκαλεί προβλήματα στο φέροντα οργανισμό του κτιρίου και μπορεί να αφαιρεθεί πολύ εύκολα αν χρειαστεί.
Σίγουρα το Παπάφειο δεν είναι το μόνο κτίριο που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και μελέτης.
Θα ήταν πραγματικά ενδιαφέρον το κράτος να έδινε περισσότερες ευκαιρίες στους νέους επαγγελματίες να προτείνουν τις ιδέες τους,που είναι κατά κανόνα καινοτόμες και πρωτότυπες.Ενώ παράλληλα να παρέχει τα απαραίτητα μέσα ώστε να πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες μελέτες και να εφαρμόζονται οι προτάσεις που κρίνονται ορθές και λειτουργικές.

υγ τα ιστορικά στοιχεία και οι φωτογραφίες είναι παρμένα τόσο από το περιεχόμενο της διάλεξης όσο
 και από την ιστοσελίδα
ρίξτε και εδώ μια ματιά σχετικά 
με τις σπουδές πάνω σ'αυτό το αντικείμενο:  http://prosynapo.web.auth.gr/index.php


you may also like these terms....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget